Kvaliteta suradnje učitelja i pomoćnika u nastavi iz perspektive učitelja i pomoćnika u nastavi – stručni članak
Da bi razred bio podržavajuća zajednica u procesu učenja, ona zahtijeva kvalitetnu suradnju učitelja i pomoćnika u nastavi. Brojna istraživanja ukazuju na pozitivne učinke suradnje učitelja i pomoćnika u nastavi unutar redovnog sustava odgoja i obrazovanja. Posebice...
Značajke odnosa sestara/braće i osoba s posebnim potrebama
Studije o odnosu braće i sestara u zadnje su vrijeme sve više fokusirane na kontekst obitelji. Rezultati istraživanja ukazuju na važnost odnosa među braćom i sestrama koji su, uz roditelje, najbliži članovi obitelji. Utjecaj brata ili sestre, koji može biti pozitivan,...
Razlike u procjenama adaptivnog ponašanja djece s teškoćama u školskom okruženju
Dosadašnja istraživanja u području adaptivnoga ponašanja pokazala su da djeca s teškoćama integrirana u redovne škole imaju nižu razinu adaptivnoga funkcioniranja u odnosu na njihove tipične vršnjake (Žic, 2000). Cilj nam je ispitati razlike u procjenama specifičnoga...
Neki indikatori promjene nakon podrške roditeljima djece s posebnim potrebama primjenom Integrativnog Gestalt pristupa
Razmatraju se medicinski i socijalni model pristupa teškoćama u razvoju, te neki modeli rada s roditeljima djece s teškoćama. Poseban naglasak stavljen je na nacionalna iskustva vezana uz pružanje organizirane pomoći roditeljima djece s poteškoćama baziranim na...
Ispitna anksioznost u odnosu na adaptivno ponašanje djece s teškoćama učenja
Unatoč zakonskoj regulativi, proces inkluzije djece s posebnim potrebama u hrvatskim redovnim školama još uvijek ide vrlo sporo. Posebne potrebe koje dijete ima često su glavni razlog njegove izolacije i prava te djece još nisu izjednačena s pravima vršnjaka. Pokazalo...
Priručnik “Moje dijete u školi”
Želim školu koje ću se s ponosom i ugodom sjećati, u kojoj su djeca i učitelji važniji od programa, školu koja prepoznaje pozitivne vrijednosti djece i u kojoj se uče životne vještine. Članovi Dječjeg foruma Vi ste nas, roditelji, tražili pomoć u prevladavanju brojnih...
Priručnik “Smjernice za proces izrade individualnog obrazovnog plana”
Važnost pripreme i primjene individualnog obrazovnog plana za djecu s teškoćama međunarodno je priznata i zakonom podržana, kako u svijetu tako i u Hrvatskoj. Smjernice iz ovog priručnika vode čitatelja kroz korake potrebne za planiranje, sakupljanje podataka i...
Istraživanje nekih aspekata rane intervencije u djetinjstvu
Rano djetinjstvo najkritičnije je razdoblje u razvoju svakog djeteta jer je iznimno važno za stjecanje ranog iskustva i razvoja mozga u cijelosti. Razlog naglašavanja važnosti ranog djelovanja i uključivanja djeteta u tretman, sposobnost je moždanog tkiva djece u tom...
Priručnik “Roditelji za roditelje”
U ovom priručniku iznosimo iskustva stručnjaka u savjetodavnom radu s roditeljima djece s teškoćama, te iskustva i rezultate postignute u okviru projekta ''Roditelji za roditelje''. Za ostvarivanje prava djece s teškoćama nabškolovanje sa svojim vršnjacima neophodna...