U Konferencijskoj dvorani Ministarstva znanosti i obrazovanja, 16. Listopada 2018.g. održana je konferencija „Pomoćnik u nastavi u inkluzivnom obrazovanju – Istraživanja i praksa“ u organizaciji Centra inkluzivne potpore IDEM i Učilišta za obrazovanje odraslih IDEM te Agencije za odgoj i obrazovanje kao suorganizatora. Na konferenciji je sudjelovalo više od 120 sudionika, učitelji, stručni suradnici, pomoćnici u nastavi, osnivači škola, sveučilišni profesori i predstavnici Udruga.
Skup su pozdravile pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja Lidija Kralj, pravobraniteljica za djecu Helenca Pirnat Dragičević, predstavnica Agencije za odgoj i obrazovanje viša savjetnica Mirela Skelac, dekanica Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Snježana Sekušak Galešev i predsjednica Centra inkluzivne potpore IDEM Ljiljana Igrić.
Na konferenciji su prikazani rezultati kvalitativnog istraživanja „Uloga pomoćnika u nastavi iz perspektive učitelja i pomoćnika u nastavi“. O ulozi i kompetencijama pomoćnika u nastavi govorila je prof.dr.sc. Ljiljana Igrić. Članice istraživačkog tima Anamarija Bambir, Klara Matejčić i Mateja Marinić govorile su o perspektivi pomoćnika u nastavi o njihovim poslovima u inkluzivnoj školi, perspektivi učitelja o poslovima pomoćnika, suradnji učitelja i pomoćnika te o pomoćniku u nastavi iz perspektive učenika s teškoćama i roditelja.
Gošća iz Velike Britanije, profesorica s Bristol University Ioanna Bakopoulou govorila je o ulozi pomoćnika u nastavi i istraživanjima u Velikoj Britaniji te je svojim izlaganjem dala novu dimenziju zanimanju pomoćnik u nastavi, koje je u Hrvatskoj u procesu reguliranja.
U panel raspravi o iskustvima uvođenja pomoćnika u nastavi iz perspektive osnivača odgojno-obrazovnih ustanova sudjelovale su pročelnica Upravnog odjela za društvene djelatnosti Grada Karlovca Draženka Sila Ljubenko, savjetnica za predškolski odgoj, djecu i mlade Arijana Mataga Tintor te predstavnica Krapinsko-zagorske županije, voditeljica projekta Baltazar Barbara Dolenc.
Iz perspektive roditelja svoje viđenje inkluzivnog obrazovanja dala je predsjednica Hrvatske zajednice za Down sindrom Dinka Vuković, a o ulozi koordinatora pomoćnika govorila je izv.prof.dr.sc. Jasna Kudek Mirošević.
O primjerima inkluzije i suradnji između učitelja i pomoćnika govorili su stručni suradnici, učitelji i pomoćnici u nastavi u osnovnim školama.
Novoosnovanu udrugu pomoćnika u nastavi Pun-Hr govorila predstavila je predsjednica udruge Iva Tadić.
Sažeci izlaganja na Konferenciji:
Kompetencije pomoćnika u nastavi iz perspektive učitelja i pomoćnika u nastavi
Suradnja učiteljice razredne nastave i pomoćnika u nastavi
Pozitivan prmjer inkluzije u osnovnoškolskoj praksi
Uloga koordinatora pomoćnika u nastavi u inkluzivnoj školi
Kvaliteta suradnje učitelja i pomoćnika u nastavi iz perspektive učitelja i pomoćnika
Pomoćnik u nastavi iz perspektive učenika s teškoćama i roditelja
Suradnja koordinatora i pomoćnika u nastavi
Perspektiva pomoćnika u nastavi o njihovim poslovima u inkluzivnoj školi
Perspektiva učitelja o poslovima pomoćnika u nastavi u inkluzivnoj školi
Edukacijski rehabilitator, član mobilnog stručnog tima – prikaz iz prakse
Iskustvo roditelja u inkluzivnom obrazovanju uz pomoćnika u nastavi
Uloga pomoćnika u nastavi i rezultati istraživanja u UK