Uvođenje u rad pomoćnika u nastavi - 20 sati
Edukacija je namijenjena svim trenutno zaposlenim pomoćnicima u nastavi kao i onima koji namjeravaju raditi kao pomoćnici u nastavi. Edukacijom se stječu osnovne informacije o edukacijskom uključivanju potrebne za rad u odgojno-obrazovnoj ustanovi na podršci učenicima s teškoćama.
Uloga pomooćnika u nastavi predstavlja sudjelovanje u organizaciji inkluzivnog okruženja te okruženja pogodnog za socijalizaciju učenika s teškoćama. Sve navedeno zahtjeva od pomoćnika u nastavi osjetljivost na pitanje inkluzije, senzibilitet za rad s učenicima s teškoćama, ali i spremnost na učenje i unaprjeđivanje kompetencija. Kako bi pomoćnik u nastavi bio upoznat s radom u redovnim odgojno obrazovnim ustanovama, nužno je da prođe edukaciju koja ga osposobljava za ispravan pristup ulozi pomagača u nastavi
Kroz 10 sati predavanja i 10 sati vježbi, pomoćnici u nastavi upoznaju se s osnovnim pojmovima, odgojno obrazovnim potrebama učenika s teškoćama, odgojno obrazovnom inkluzijom, oblicima inkluzivne potpore u hrvatskom školstvu, pravima učenika s teškoćama. Također se upoznaju se sa specifičnostima pristupa poučavanju učenika s teškoćama, razvijaju metode pružanja podrške u odgojno obrazovnom procesu te razvijanju socijalnih vještina učenika s teškoćama.
Teme:
1. Osnovna načela obrazovanja učenika s teškoćama s naglaskom na inkluzivno obrazovanje
2. Karakteristike učenika s teškoćama (sve vrste teškoća, s naglaskom na teškoće učenika uključenih u projekt)
3. Podrška učenicima s teškoćama u odgojno – obrazovnom procesu i razvoju socijalnih vještina
4. Suradnja s učiteljem/nastavnikom/stručnim timom škole/roditeljima i drugim učenicima
5. Prava učenika s teškoćama
Nositelji edukacije (predavači):
– Edukacijski rehabilitatori, psiholozi i logopedi s višegodišnjim iskustvom u obrazovnoj inkluziji.
Ciljevi iskazani kompetencijama sudionika:
– polaznici edukacije će po završetku edukacije moći:
o razumjeti načela uključivanja učenika s teškoćama
o razlikovati i nabrojati oblike potpore uključivanju učenika s teškoćama
o razumjeti ulogu i zadaće pomoćnika u nastavi
o razumjeti i opisati značajke razvoja djece s teškoćama
o primijeniti metode rada s učenicima s poremećajem pažnje/hiperaktivnim poremećajem te drugim učenicima ovisno o specifičnostima edukacijske grupe i dodatnim izbornim temama
o pružiti potporu u izradi IOOP-a, razumjeti principe izrade IOOP-a
o surađivati sa učenicima, učiteljima/nastavnicima i roditeljima u cilju socijalizacije i napretka učenika
Metode poučavanja tijekom edukacije: predavanja i vježbe, mentorirani rad polaznika, prikazi iz prakse
Organizacija edukacije:
– po dogovoru s naručiteljem edukaciju je moguće organizirati u mjestu i prostoru naručitelja edukacije; prostorima Učilišta IDEM
Oblik certificiranja:
– potvrda o odslušanoj edukaciji pomoćnika u nastavi od strane Učilišta za obrazovanje odraslih – IDEM
Broj polaznika:
– najmanje 10, a najviše 30 polaznika u jednoj edukacijskoj grupi
Program osposobljavanja za obavljanje poslova pomoćnika u nastavi u radu s djecom s teškoćama - 232 sata
i.Prilika za novo i vrlo traženo zanimanje!
Svima Vama, koji bilo zbog nedostatka vremena ili udaljenosti mjesta u kojem se provodi program osposobljavanja, niste u mogućnosti ostvariti svoju želju za promjenom zanimanja.
Roditelji odgajatelji ovo je prilika i za Vas, za novi početak !
U tijeku je upis nove grupe polaznika online programa osposobljavanja za pomoćnike u nastavi –upisi traju do 31. ožujka 2022 g. odnosno do popunjenja grupe polaznika
Broj mjesta je ograničen, a dio je već popunjen ranijim upitima.
U skladu s novom organizacijom nastave i načinu provjere kompetencija u prilagođenim uvjetima COVID-19 i ove kao i prošle dvije godine nastavljamo s online osposobljavanjem pomoćnika u nastavi .
Održavanje online predavanja prilika je za sve kandidate diljem Hrvatske da se uključe. Teorijski dio nastave pratite iz svog doma prema dogovorenom rasporedu, a praktični dio se provodi u školama Vaše lokalne sredine, a koje za to imaju uvjete.
Program je namijenjen svima Vama koji već radite kao pomoćnici u nastavi ili tek želite postati, uključujuću roditelje odgajatelje.
Pomoćnik u nastavi jedna je od ključnih sastavnica u izgradnji inkluzivnog društva i okruženja pogodnog za socijalizaciju djece s teškoćama. Smatrate li da ste osjetljivi prema pitanjima inkluzije i senzibilizirani za rad s djecom s teškoćama, ali i spremni na stalno učenje i podizanje kompetencija, tada je ovo zanimanje pravi izbor za Vas.
Verificirani program osposobljavanja za obavljanje poslova pomoćnika/-ce u nastavi u radu s učenicima s teškoćama provodimo od 2012.godine, a zvanje se upisuje u e knjižicu.
Od 2019. smo, zahvaljujući našim predavačima, ujedno i autorima Programa proširili i unaprijedili Program, a nastavom na daljinu osigurali osposobljavanje pomoćnika, bez izlaganja u nepovoljnim epidemiološkim uvjetima putovanjima javnim prijevoznim sredstvima. Ukoliko ste zaposleni već kao pomoćnici u nastavi, nastava na daljinu znači i uštedu vremena i lakše donošenje odluke za osposobljavanje. U nekim županijama se duže vrijeme nije mogla formirati dovoljno velika grupa za organizaciju edukacije, pa su kandidati jedva dočekali nastavu na daljinu, koja nije geografski ograničena. Teško se snalaze i pomoćnici koji rade na otocima i nekim drugim sredinama udaljenim od većih gradova.
TRAJANJE EDUKACIJE: 232 sata (124 sati teorijske nastave i 108 sati praktične nastave)
OBVEZNI PREDMETI:
- Odgojno-obrazovno uključivanje
- Školska organizacija, sustavi i procedure
- Osnove razvoja djeteta i učenja
- Komunikacija u školi
- Podrška u učenju
- Zdravstvena zaštita
- Praktična nastava
IZBORNI PREDMETI
- Podrška u ponašanju
- Strategije poučavanja pismenosti
- Strategije poučavanja matematike
- Asistivna tehnologija u poučavanju
Svaki polaznik odabire dodatno dva predmeta od mogućih izbornih predmeta koji se polaznicima prezentiraju na početku edukacije.
NOSITELJI EDUKACIJE
Sveučilišni profesori i stručnjaci s minimalno pet godina iskustva u inkluzivnoj edukaciji ili na rukovodećim mjestima u odgojno-obrazovnim organizacijama s cjeloživotnim obrazovanjem iz inkluzivne edukacije i objavljenim radovima iz relevantnih područja.
NAMJENA EDUKACIJE
Edukacija je namijenjena osobama koje rade ili namjeravaju raditi kao pomoćnici u nastavi
CILJEVI EDUKACIJE ISKAZANI KOMPETENCIJAMA SUDIONIKA
– razlikovati i primijeniti osnovne principe odgoja i obrazovanja u inkluzivnim uvjetima
– provoditi i pružati podršku učenicima s teškoćama u obrazovanju i razvoju socijalnih vještina uz nadzor stručnjaka
– osiguravati inkluzivno okruženje za učenike s teškoćama u suradnji s učiteljem/nastavnikom i stručnim timom škole
– koristiti podršku mobilnog stručnog tima
– primijeniti mjere sigurnosti i pružiti prvu pomoć
METODE POUČAVANJA
Usmeno izlaganje, metoda razgovora, metoda praktičnog rada, metoda demonstracije
OBLIK CERTIFICIRANJA
Upis zvanja pomoćnika u nastavi u radnu knjižicu polaznika.
BROJ POLAZNIKA
Najmanje 15 polaznika u jednoj edukacijskoj grupi.
S vašim pitanjima obratite nam se na mail koordinatorici Martini Štefanić uciliste.idem1@gmail.com ili telefon 099 269 8494.
Ravnateljica :
Prof.dr.sc. Ljiljana Igrić