Edukacija članova mobilnih stručnih timova/tranformacija posebnih ustanova
Mobilni stručni timovi sastavni su dio inkluzije učenika s teškoćama u redovni sustav odgoja i obrazovanja. Cilj kvalitetne inkluzije jest transformacija posebnih ustanova u referalne centre/centre potpore redovnim odgojno obrazovnim ustanovama. Kako bi se posebna ustanova mogla transformirati i postati referalni centar potrebna je edukacija stručnjaka posebnih ustanova za pružanje svih potrebnih vidova potpopre (savjetovanje, radionice, pomoć pri izradi individualnih programa) redovnim ustanovama u procesu inkluzije učenika s teškoćama.
Trajanje edukacije: 30 sati (20 sati teorijskog dijela + 10 sati praktičnog rada)
Teme:
- Hrvatsko školstvo i djeca s posebnim potrebama
- Osnove rada stručnih obilazećih timova i pomoćnika u nastavi
- Koordinatori za posebne potrebe u redovnoj školi i njihova uloga
- Upute za provedbu praktičnog dijela edukacije i izrada završnog rada
- Iskustva stručnih obilazećih timova u lokalnim sredinama
- Vještine savjetovanja u radu stručnih obilazećih timova
- Procjena znanja, vještina i sposobnosti učenika s teškoćama
- Osnove ADHD sindroma i pristupa u odgojno obrazovnom radu
- Individualizirani odgojno obrazovni programi u redovnoj školi
- Vrednovanje i ocjenjivanje u inkluzivnoj školi
Nositelji edukacije (predavači):
– sveučilišni profesori
– stručni suradnici i praktičari
Namjena edukacije:
– edukacija članova stručnih mobilnih timova namijenjena je stručnim suradnicima, prvenstveno edukacijsko rehabilitacijskim stručnjacima, psiholozima, pedagozima i socijalnim radnicima
– specifična namjena ove edukacije je osposobljavanje stručnjaka posebnih ustanova za rad u redovnim uvjetima kao mobilne službe potpore redovnim odgojno obrazovnim ustanovama
– navedenu edukaciju najviše koriste posebne ustanove koje pokreću postupak transformacije u referalne centre podrške redovnim uvjetima
Ciljevi iskazani kompetencijama sudionika: Polaznici edukacije će po završetku moći:
- razumjeti specifičnu ulogu stručnjaka u mobilnom stručnom timu kao timu podrške uključivanju učenika s teškoćama u redovni sustav odgoja i obrazovanja
- raditi u mobilnim stručnim timovima potpore
- razumjeti filozofiju uključivanja učenika s teškoćama u redovni sustav odgoja i obrazovanja i sve prednosti koje inkluzija predstavlja
- vršiti savjetovanje pomoćnika u nastavi, učitelja/nastavnika i roditelja u cilju koordinacije i poticanja suradnje
- koordinirati proces inkluzije unutar odgojno obrazovne ustanove
- procijeniti znanja, vještine i sposobnosti učenika s teškoćama u redovnom sustavu
- savjetovati učitelje/nastavnike i pomoćnike u nastavi o metodologiji rada s učenikom ovisno o oštećenju funkcije kod učenika
- voditi proces izrade individualiziranog odgojno obrazovnog programa u suradnji sa učiteljem/nastavnikom, pomoćnikom u nastavi, stručnim timom škole i roditeljima
- savjetovati učitelje/nastavnike o postupcima vrednovanja i ocjenjivanja
Metode poučavanja:
– predavanja, radionice, samostalni rad polaznika, prikazi iz prakse, praktična nastava u redovnim odgojno obrazovnim ustanovama
Organizacija edukacije:
– po dogovoru s naručiteljem, edukaciju je moguće organizirati u mjestu i prostoru naručitelja radionice; prostorima Učilišta IDEM
Oblik certificiranja:
– potvrda Učilišta za obrazovanje odraslih – IDEM i nadležne Agencije o uspješno završenoj edukaciji za članove mobilnih stručnih timova
Završni ispit:
– svaki edukant dužan je izraditi završni rad prema točno određenoj formi kroz koji daje prikaz slučaja u praktičnom dijelu edukacije i sve intervencije koje je poduzeo kao i refleksiju na stečene kompetencije tijekom edukacije
– nakon izrađenog završnog rada edukanti, obranom istog, ostvaruju pravo na certifikat
Broj polaznika:
– najmanje 5, a najviše 18 polaznika u jednoj edukacijskoj grupi
Cijena edukacije: troškovnik temeljem upita naručitelja edukacije
Zainteresirani za edukaciju?
Kontaktirajte nas na uciliste.idem1@gmail.com